Nedir bu Niche (Niş) ?

Nedir bu Niche (Niş) ? Orjinali Niche diye yazılan bu kelime dilimize niş şeklinde geçmiştir. Fransızca kökenli bir kelimedir. 

  • Birinci anlamı; Dekoratif bir nesneyi barındırmak için bir duvar kalınlığında yapılmış girinti.
  • İkinci anlamı; Bir köpeğin uyuduğu küçük barınak.
  • Üçüncü anlamı; Yaramaz hile ve kötülük olmadan.

Dilimizde mimari anlamında duvarda estetik bir girinti dışında sıkça başka bir anlamda daha görmekteyiz. Niche (Niş) ürün, Niche (Niş) pazarlama (Niche Marketing), Niche (Niş) anahtar kelime. Niche (Niş) parfüm, Niche (Niş) site vb. 

Öncelikle bir azınlığı ifade etmekle birlikte değerli bir azınlığı işaret etmekte. Yani az ama dikkate değer bir azınlık. Ne demek dikkate değer. Ürün bazında incelersek, herkes çok satan bir ürününün olmasını ve satmayı ister. Burda şöyle bir zorlukla karşılaşırsınız. İlk olsanız bile başka alternatiflerinin ve muadillerinin oluşması sonucu çok satan pazarınız daralmaya rekabet artmaya başlar. Rekabet ürün maliyetlerinin yükselmesine ve doğal olarak karınızın azalmasına neden olur. Yani çok satan ürün her zaman doğru tercih olmayabilir. 

Niche (Niş) ürün belirli bir kitlenin özel bir ilgi alanına hitap eden bir ürün olabilir. Pazar büyüklüğü çok olmadığı için rekabetin yoğun olmadığı bir ürün bulabilir ve doğru analizler ile ürünleri geliştirip çözüm sunacak bir yaklaşım ile pazarlarsanız Niche (Niş) bir ürün ve pazarınız olabilir. Biraz daha somutlaştırmaya çalışalım. Dağcılık ekipmanları üzerine ürünler ile ilgileniyorsunuz. Dağcılık ekipmanı satın alan potansiyel müşteriler üzerine biraz konuşalım. Bu alanda ürün satın alacaklar öncelikle ürünlerin kalitesine ve özelliklerine bakarlar. Daha sonra eğer benzer özelliklerde başka bir ürün varsa fiyat karşılaştırması yaparlar. Bu arada marka çalışmanız doğru yürütülmüş ve hitap ettiğiniz kitle tarafından güven duygusuna sahipseniz sizden daha uygun ürünlerin tercih edilme oranı daha da düşer. Bu ürünler sizin için hem bir zorunluluk hemde konfor barındırıyor. 

Zorunlu olarak dağa tırmanmak durumunda değilseniz sizin için keyifli geçmesini beklediğiniz bir etkinlik için iyi ekipmanlar hayati önem taşımakta. Daha önce de belirttiğim gibi burda potansiyel müşteri konusunda bir azınlık söz konusu ama kıymetli bir azınlık. Parasını harcarken toplam tutardan ziyade toplam mutluluğuna odaklanmış bir azınlık. Eğer ürünlerinizi bu pazarı iyi anlayıp doğru şekilde hazırlarsanız başarılı olabilirsiniz.

Ürün ve pazar konusu bize Niche (Niş)’i anlamamız konusunda yardımcı oldu galiba. Şimdi diğer alanlardaki karşılıklarını kısaca bir göz atalım. 

Niche (Niş) parfüm; el yapımı kokuları kapsamaktadır ve tamamen sanat amaçlı üretilen parfümlerdir. Çok satılması gibi bir amaç ile üretimi yapılmamaktadır. Niş parfümler ile parfüm piyasasına oldukça kreatif bir bakış açısı getirilmiş olmaktadır. Trendlerin dışında özgün bir notaya odaklanılarak üretilmektedirler. 

Yani herkes için yapılmamış belirli bir kıymetli azınlık için üretilmiş parfümler. Tabiki diğer parfümler ile arasında ciddi fiyat farkları bulunmakta. Peki bütün parfümlerin ortak özelliği güzel kokmak olmasına rağmen neden böyle bir ihtiyaç doğmuş olabilir. Tabiki farklı olma ihtiyacından. Hepimiz biliyoruz herkesin farklı gelir düzeyleri var ve bu belli bir sınırı geçtikten sonra ayrılma istekleri artıyor. Yazın yüksek fiyatlı plajlarda gördüğümüz gibi bir sebepten Niche (Niş) parfümler var ve kokuları gerçekten ayırt edici. 

Belirli bir SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) tecrübem olduğu için yazılarımı yazarken bu yazının otonom olarak kontrol edileceğini ve ne hakkında olduğu konusunda tutarlı bir yapıda olması için kullanacağım anahtar kelimelere dikkat ederek yazmaktayım. Konu ile biraz ilginiz varsa yazının başında niş kelimeleri üzerine yoğunlaştığımı sonrasında dağıtarak devam ettiğimi görebilirsiniz. 

Konuyu fazla dağıtmadan Niche (Niş) anahtar kelime nedir? Ve neden önemli? Eğer bir Google reklam kampanyası çalışması yapmışsanız durumun ciddiyetinin farkındasınızdır. Rekabetin yoğun olduğu anahtar kelimelerde ilk sayfada görüntülenme maliyeti rekabet nedeni ile çok yüksek olur ve buda ciddi maliyetlere neden olur. Burda hem doğru müşteriyi bulmak hem ilk sayfada yer almak hemde tıklama sonrasında satışın olma yüzdesinin çok yüksek olmasını istersiniz. Örneğin bin tıklama aldınız ve her tıklamanın maliyeti size üç liraya mal oldu. Bu çalışmanın sonunda toplam on ürün sattınız. Yüzde bir, var olan değeriniz ve bu değeri yükselterek ya da daha uygun maliyetli anahtar kelimelere yatırım yaparak kampanyanızı iyileştirebilirsiniz.

Nereden bulacağız bu anahtar kelimeleri dediğiniz zaman bunun ile ilgili ücretli hizmet veren Niche (Niş) anahtar kelime bulucu gibi sitelerden yararlanabilirsiniz. Bunun dışında benim tavsiyem o ürünü alacak farklı insanlar ile empati yapıp bu ürünü nasıl bulmak isterdim, ürünü hangi özellikleri ile birlikte aratırdım diye düşünürseniz hem Niche (Niş) anahtar kelime bulma hemde tıklama dönüşüm oranını arttırma konusunda doğru bir çalışma yapmış olursunuz. Pazarda  hiçbir zaman müşterileri kandırma odaklı olmamalı aksine onları anlama, çözüm üretme ve kattığı fayda ölçüsünde kazanç elde etme odaklı olmalı. Reklam kampanyalarında hatırınızda kalmasının yararlı olacağını düşünüyorum. 

Genel olarak Niche (Niş) nedir hakkında bir fikrimiz olduğunu düşünüyorum. Farklı konular üzerinden paylaşmaya çalıştım. Umarım kendi alanınızda siz en faydalı Niche (Niş) konuları bulur ve başarılı olursunuz.

Diğer blog yazıları…

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir